Klagomålshantering

Klagomål och synpunkter

Enligt skollagen 4 kap. 8§ ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att kunna ta emot och utreda klagomål inom barnomsorgen. På alla familjedaghemmens hemsidor ska blanketten för klagomål och synpunkter finnas.

C Företaget ser synpunkter och klagomål som ett tillfälle att förbättra vår verksamhet.

Vad är ett klagomål?

Ett klagomål är något som inte motsvarar dina förväntningar eller som du är missnöjd med i ditt barns vistelse i den fristående pedagogiska omsorgen.

Vi vill uppmuntra dig till att i första hand dela din synpunkt med den person det berör. Om du efter den kontakten fortfarande har klagomål/synpunkter ta då kontakt med Sofia Hallin: dagbarnvardare@cforetaget.se

Hur lång tid tar det innan jag får svar?

Du kommer att få en bekräftelse över att vi har mottagit ditt klagomål. Därefter påbörjar vi utredningen av ditt klagomål och skyndsamt genomför den utredning som behövs för att kunna hantera klagomålet och återkoppla till dig.

Vad händer med klagomålet sedan?

Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras.

Om du efter kontakt med rektor och huvudman ändå inte är nöjd, så kan du vända dig till din kommun. Gäller ärendet kränkning kan vårdnadshavare, efter kontakt med huvudman, vända sig till skolinspektionen, skollagen 26 kap 4§.